Опитування журналістів Луганщини

Опитування журналістів Луганщини

Луганський прес-клуб провів опитування журналістів щодо проблем та потреб у професійній діяльності. Опитування складалося з 4 блоків: задоволення місцем роботи; робота ЗМІ, в якому працюють журналісти; співпраця з громадськими організаціями та громадська активність журналістів; освітні потреби журналістів.

Усього в опитуванні взяли участь 32 журналісти, з них 75% - жінки, 25% - чоловіки. Серед опитуваних 25% склали журналісти, що живуть у Сєвєродонецьку, 9% - у Рубіжному, 6% - у Лисичанську, та інші міста області (по 3%).

ЗМІ, у яких працюють журналісти, наступні. Більшість опитуваних представляють місцеві ЗМІ, окрім ТБ. Це пояснюється тим, що місцевим ТБ вважається лише ТРК СТВ, інші телебачення регіональні або всеукраїнські.

Більшість опитуваних (15,6%) працюють у ЗМІ 18 років, 9,4% - 5 років, 6,3% - більш 20 років.

ЩОДО ЗАДОВОЛЕННЯ СВОЇМ МІСЦЕМ РОБОТИ

На питання щодо задоволення своїм місцем роботи, 71,9% відповіли — так, 15,6% - незадоволені своїм місцем роботи, 6% частково задоволені, 3% не маються постійного місця роботи.

Щодо оформлення трудових відносин із роботодавцем, 49,6% оформлені офіційно із записом у трудовій книжці, 15,6% працюють за контрактом, 6,3% працюють за контрактом із записом у трудовій книжці, 25% оформлені як підприємці (ФОП), 3% не оформлювали трудові відносини зі ЗМІ, 3% працюють на себе без оформлення. 68,8% опитуваних мають оплачувану відпустку.

Місячний дохід на одного журналіста у гривнях становить: 31% - від 8 до 10 тисяч, 28% - до 6 тисяч, у 18% - від 6 до 8 тисяч, у 15,6% - від 15 до 25 тисяч, 2% отримують від 10 до 12 тисяч.

Серед журналістів Луганщини багато внутрішньо-переміщених осіб, що відображено і в опитуванні. 31,3% опитуваних є ВПО. З цього можна зробити висновок, що житловий стан третини журналістів на сьогодні незадовільний.

На питання, чи хотіли Ви за останній рік змінити роботу, 59,4% відповіли — ні. 40,6% хотіли змінити роботу. З тих журналістів, що хотіли змінити роботу, 52,9% вказали відсутність можливостей професійного та кар'єрного росту, 11,8% вказали маленьку заробітну плату, 5,9% хоче щось змінити у своєму житті. 5,9% вважає, що друковані ЗМІ втрачають актуальність, а витрати поглинають усі кошти, тому, передбачувано, не вважають свою працю актуальною та незадоволені оплатою праці.

ЩОДО РОБОТИ ЗМІ

Журналісти відповіли на питання, що стосувалися роботи ЗМІ, в якому вони працюють.

На питання щодо збільшення штату працівників, 50% відповіли, що за останній рік нічого не змінилося, 25% вказали на зменшення штату, 15,6% вказали на збільшення штату, в 3% штат трохи збільшився, 2% зазначили, що скоро можуть залишитися вдвох.

46,9% вказали, що мають працюючі рекламні відділи.

Щодо фінансування ЗМІ, журналісти вказали декілька джерел фінансування. 53% вказали, що основний дохід — це реклама; 40,6% вказали, що їх ЗМІ має договір на висвітлення діяльності, що фінансується з місцевого бюджету; 40,6% фінансуються з рахунок грантів, 9,4% мають спонсорські та благодійні кошти, 3% має фінансування з держбюджету, 3% фінансується за рахунок передплати.

Щодо нововведень у роботі, 84,4% вказали, що постійно впроваджують нові проекти та рубрики в ЗМІ, 12,5% працюють без нововведень, 3,1% - інколи впроваджують нові проекти.

РОБОТА ЗМІ ЯК ГРОМАДСЬКИХ ІНСТИТУЦІЙ

Журналісти поділилися, як активно ЗМІ співпрацюють з громадськими організаціями та благодійними фондами. 84,4% мають досвід партнерства.

Переважно (62,5%) це висвітлення діяльності громадських організацій та благодійних фондів. 37,5% реалізують спільні соціальні проекти; 43,8% беруть участь у роботі громадських організацій та асоціацій; 15,6% вказали, що їх ЗМІ є членом громадського об'єднання (асоціації). Самі журналісти теж проявляють громадську активність, 81,3% з опитуваних журналістів є громадських організацій, творчих спілок, громадських рухів.

Журналісти вказали, що готові співпрацювати з прес-клубом та відмітили декілька варіантів. 34,4% вказали, що можуть публікувати прес-релізи, 50% готові відвідувати заходи, 3% чекають на юридичну допомогу та зустрічі з грантодавцями, 3% сподіваються на цікави прес-тури та обмін досвідом.

ОСВІТНІ ПОТРЕБИ ЖУРНАЛІСТІВ

93% опитуваних мають вищу освіту, 6,3% (усього — 2відповіді) — неповну вищу. Щодо фахової освіти, 43,8% навчалися журналістиці, 15,6% мають філологічну освіту, 40,6% мають іншу освіту. 87,5% опитуваних постійно відвідують додаткові курси, семінари, тренінги, та вказали декілька освітніх потреб. 46,9% хочуть дізнатися, як залучати спонсорів, 53% підвищити можливості у залученні реклами, 46,9% - підвищити знання щодо юридичних аспектів роботи ЗМІ, 31% потребує знань у висвітленні реформ в Україні, журналісти хочуть покращити рівень знань щодо євроінтерації (28,1%) та НАТО (25%), 9,4% розібратися з питаннями толерантності в журналістиці. Крім того, журналісти хочуть отримати бізнес навички щодо тайм-менеджменту (3,1%), 34,4% хочуть навчитися складати комерційну пропозицію, 21,9% - як управляти редакцією. 3% сподіваються на іноземні стажування та обмін досвідом.

Щодо пропозицій та відгуків журналістів. Журналісти повідомили, що потребують на навчання у написанні грантів, організацію іноземних прес-турів та стажувань, обмін досвідом.

Журналістів турбує скорочення штату та якість кадрів в їхніх ЗМІ, що відбувається через неспроможність конкурувати із зарплатами у великих містах. Журналісти друкованих ЗМІ вважають, що для розвитку ЗМІ потрібна підтримка держави для відшкодування частини витрат (пошта, друк,) у регіонах.

 

Голова ГО “Луганський прес-клуб” Тетяна Вергун

Схожі статті:

Новини й коментаріПослуги Он-лайн будинку юстиції допоможуть у визначенні найменування ГО

Діяльність організаціїСтуденти в гостях у журналістів

Діяльність організаціїЛуганский пресс-клуб возобновил встречи журналистов

Тетяна Вергун 589 просмотров