Нові дороги витримали зимову перевірку, - Євген Філін, служба автодоріг

Нові дороги витримали зимову перевірку, - Євген Філін, служба автодоріг

Перші дні березня теплі, температура до 10 градусів тепла. Разом з тим, березень може принести дорожникам чимало «сюрпризів» - при мінусовій температурі мокрий сніг з дощем… Між тим, вже можна підвести перші підсумки зимового утримання доріг. Актуальний коментар для ЗМІ Луганщини з приводу оцінки роботи дорожників у зимовий період надав заступник начальника Служби автомобільних доріг у Луганській області з експлуатаційного утримання Євген Філін.

Що там з новими дорогами?

За словами Євгена Філіна, за попередньою оцінкою, нові ділянки доріг, які були відновлені на Луганщині у рамках проєкту #Велике_Будівництво, нормально перенесли зимовий сезон.

«Попередній висновок – стан нових доріг, після зими, добрий. Ушкоджень на дорогах немає, істотних претензій до підрядників також немає. Поки що хвилюватися немає причин, адже всі нові дороги на гарантії – гарантії на основу, на дорожнє покриття, на розмітку. У разі виявлення пошкоджень, підрядники їх безкоштовно ліквідують, згідно з договором», – повідомив Євген Філін. Такий висновок він зробив після того, як особисто перевірив зазначені дороги у перші дні березня.

Головна загроза

Євген Філін підкреслив, що головною загрозою зими є часті коливання температур. Різке коливання температури, часті переходи через нуль градусів – негативно впливають на стан дорожнього покриття. На дорогах і тротуарах – ожеледь. Причина її виникнення замерзання води та мокрого снігу при коливаннях температури. Випадання рідких опадів (дощ, мряка) при температурі повітря нижче 0 градусів призводить до виникнення ожеледиці. Отже, ожеледиця – це обледеніння доріг, автомобілів тощо.

Євген Філін зазначив, що часті переходи через нуль градусів, те, що відбувалося цієї зими, призводить до руйнування доріг. У середньому за холодний сезон фіксується близько 50 переходів через нуль градусів.

Як свідчать фахівці, з практичної точки зору, перехід через нуль означає, що сніг чи лід тануть, а потім знову намерзають чи випадають. Перехід через нуль є однією з важливих причин руйнування дорожнього покриття. Спочатку тала вода потрапляє у пори асфальту. А потім, коли вона знову перетворюється на лід, то розширюється, руйнуючи його структуру та ще сильніше збільшуючи пори. Якщо цей процес матиме багато повторювань, уже через кілька сезонів навіть після найбільш якісного ремонту ми отримаємо дорогу у незадовільному стані. Так само часті переходи через нуль накладають певні обмеження на засоби боротьби з ожеледицею.

Вже сьогодні ясно, що часті перепади температур цієї зими, істотно пошкодили старе дорожнє покриття, на дорогах де не проводився капітальний, або поточний середній ремонт.

Євген Філін повідомив, що у березні – квітні будуть перевірені всі дороги Луганщини. Головна мета перевірки, яку будуть проводити співробітники Служби автомобільних доріг у Луганській області, Національної поліції – виявлення найбільш аварійні ділянки доріг, які в першу чергу потребують ремонту.

«Йдеться про невідкладний аварійний ямковий ремонт, мета якого – забезпечення безаварійного проїзду транспорту. Увага буде приділятися також залізничним переїздам та під’їздам до них, тому залучатимуть до перевірки представників Укрзалізниці», – повідомив Євген Філін.

Про роботу дорожників

На дорогах державного значення, за замовленням Служби автомобільних доріг у Луганській області, працювали співробітники філій ДП «Луганський облавтодор». .

«На відміну від інших областей України, під час зимового експлуатаційного утримання, нам вдалося утримати ситуацію, не допущено колапсу, перекриття доріг. Зрозуміло, що таких снігопадів, які відбувалися на Західній та Центральній Україні у нас цьогоріч не було, втім, були дні, коли погода жорстко випробувала дорожників на міцність. Під час ускладнень погодних умов, дорожня техніка працювала і вдень, і вночі, без вихідних.

Від імені замовника, Служби автомобільних доріг у Луганській області, я можу сказати слова щирої подяки на адресу співробітників всіх філій ДП «Луганський облавтодор». Оцінюю їх роботу на тверду «четвірку». Дороги державного значення чистились та оброблялися протиожеледною сумішшю за графіком, зривів у проведенні робіт не було. ДП «Луганський облавтодор» своєчасно підготував наявну техніку, матеріали, відповідально працювали робітники», – проінформував Євген Філін.

Разом з тим, Євген Філін зазначив, що «нині стан технічного забезпечення головного підрядника із зимового експлуатаційного утримання доріг державного значення ДП «Луганський облавтодор», залишає бажати кращого».

«Значна частина машин та механізмів «Луганського облавтодору» застаріли, автопарк потребує оновлення. На дорогах працювали деякі машини, які давно вичерпали свій ресурс, а деякі механізми 60-70-х років ХХ сторіччя. Безсумнівно, що співробітники постійно ремонтують техніку, намагаються тримати її в робочому стані. Втім, проблема злободенна і потребує негайного вирішення.

З кожним роком кількість відремонтованих, відбудованих доріг на Луганщині буде зростати. Все належне для цього робить Укравтодор та Служба автомобільних доріг у Луганській області. Нові дороги потребуватимуть нової сучасної техніки для їх обслуговування», – підкреслив Євген Філін.

За словами Євгена Філіна, цьогоріч на зимове утримання Служба автомобільних доріг у Луганській області виділила 33 млн. гривень. «Не всі кошти використані, вони залишилися, адже ми не знаємо які «сюрпризи» нам може принести березень. Саме тому дорожники готові до можливих наступних погодних випробувань», – додав Євген Філін.

Євген Філін також повідомив, у рамках підготовки до зими, разом з Національної поліцією, ДСНС та іншими структурами були визначені місця відстою транспортних засобів у період несприятливих погодних умов на зимовий період 2020 – 2021 років. На карті позначені місця відстою для транспорту, де можна перечекати негоду. До речі, аби водіям було зручніше відшукати їх у дорозі, ось вони відзначені на Google мапі – http://bit.ly/2WsAaZe

 

Як проводиться контроль?

Євген Філін розповів як замовник контролював генпідрядника ДП «Луганський облавтодор».

«Служба автомобільних доріг у Луганській області постійно контролює проведення робіт. Ці функції покладено на відділ якості та технічного контролю і нових технологій (начальник Вячеслав Булатов). Співробітники відділу (куратори доріг) особисто перевіряють проведення робіт під час виїздів. Дуже часто незаплановані, раптові виїзди проводить начальник Служби Павло Цубер. Особисто я також перевіряю якість проведення робіт.

Окрім цього, у нас працює система електронного контролю з боку диспетчерської служби. У нас ведеться GPS/GPRS моніторинг транспортних засобів, які були задіяні під час зимового утримання. GPS моніторинг автотранспорту дозволяє відслідковувати роботу у реальному часі 24/7. Ми знаємо скільки машин працює на дорозі, де вони працюють.

Спеціальний пристрій GPS-трекер (tracker), встановлене на транспортний засіб, періодично передає сигнал. Таким чином, ми отримуємо всю інформацію. Це дуже важливо, особливо при великій кількості машин. У нас перед очима в будь-який момент – докладна історія переміщення автомобіля з точною швидкістю. Щоб отримувати необхідну інформацію в режимі реального часу, комп’ютер диспетчера підключений до Інтернету. Установка GPS трекера на снігоприбиральну техніку була прописана у договорі на зимове експлуатаційне утримання з ДП «Луганський облавтодор», – додав Євген Філін.

Нагадуємо, у разі виникнення надзвичайної ситуації телефонуйте за номером диспетчера Луганська область +380 (64) 524 11 25, +380 (50) 305 16 49.

Про ямковий ремонт

На багатьох ділянках доріг дорожнє покриття під час зимового періоду зазнало значних ушкоджень. Це відбувається внаслідок руйнівного впливу частих різких перепадів температури повітря та надмірної вологості протягом зимового періоду, асфальтобетонне покриття втрачає свою опорну здатність та, не витримуючи навантажень під час руху машин, руйнується. Із невеликих вибоїн та тріщин утворилися великі ями, напливи та інші деформації. Саме тому, дорожниками України інтенсивно виконується аварійний ямковий ремонт.

Ямковий ремонт виконується гарячою асфальтобетонної суміщу, що передбачає такі види робіт як: фрезерування та очищення дорожнього покриття, укладання з наступним ущільненням асфальтобетонної суміші, методом просочення та чорним щебенем, струменевим методом.

Євген Філін докладно пояснив, що ямковий ремонт – це проведення робіт з експлуатаційного утримання.

«Правильно його називати – аварійний ямковий ремонт. Тобто, той ремонт, мета якого – ліквідація аварійності. А чи можна взагалі, відмовитися від аварійного ямкового ремонту? – Станом на сьогоднішній день повністю відмовитися від аварійного ямкового ремонту неможливо. Проведення аварійного ямкового ремонту виявляється не просто важливим, а вкрай необхідним. Інакше, дороги Луганщини втратимо.

За сприятливих погодних умов розпочинаємо новий сезон експлуатаційного утримання доріг Луганщини. Отже, будемо на дорозі пильними та максимально уважними в місцях проведення дорожніх робіт, подбаємо про власну безпеку та безпеку тих людей, які працюють на дорозі», – зазначив Євген Філін.

За словами Євгена Філіна, цьогоріч на проведення всього комплексу робіт з експлуатаційного утримання планується виділити близько 325 млн. гривень. Комплекс включає багато видів робіт – аварійний ямковий ремонт, освітлення, ремонт мостів та штучних споруд, тощо.

Євген Філін повідомив, що наразі Служба автомобільних доріг у Луганській області готується проведення тендерних процедур (у системі «Prozorro») на експлуатаційне утримання доріг державного значення на 2021-2022 роки. На сайті ProZorro у відкритому доступі буде вся відповідна документація щодо проходження тендерних закупівель.

Прес-служба Служби автомобільних доріг у Луганській області

 

Схожі статті:

Новини й коментаріПро хід робіт у Лисичанську та Попаснянському районі

Новини й коментаріНа Біловодщині відремонтували міст на дорозі Т-13-14

Новини й коментаріУкладання нижнього шару на дорозі від Старобільська до Новоайдару майже закінчено

Тетяна Вергун 27 просмотров